niedziela, 17 maja 2020

STO GODZIN NOCY


Książkę „Sto godzin nocy” Anny Woltz dostałam jako prezent pod choinkę. Od razu przeczytałam opis zamieszczony z tyłu okładki. Zaciekawił mnie, ponieważ akcja powieści rozgrywa się  głównie w Nowym Jorku, czyli jednym z moich ulubionych miast.
Wydarzenia dzieją się we współczesnym Amsterdamie i jak wspomniałam wcześniej w Nowym Jorku. Główną bohaterką jest czternastoletnia Emilia December de Wit. Mieszka ona razem z tatą nauczycielem i matką artystką w Amsterdamie.
Pewnego dnia wybucha skandal związany z jej ojcem oraz pewną uczennicą. Emilia jest przez to wyzywana i dostaje anonimowe groźby. Czuje, że runął cały jej świat. Postanawia ukraść kartę kredytową swojego taty i uciec do Nowego Jorku. Poznaje tam nowych ludzi i musi zmierzyć się z różnymi wyzwaniami, np. huraganem. Uczy się samodzielności, radzenia sobie z trudnościami losu. Dzięki wyjazdowi zdobywa nowych przyjaciół.
Książka ta podoba mi się, ponieważ jest umiejscowiona w realnych wydarzeniach. Porusza problemy współczesnych nastolatków. Lubię w głównej bohaterce to, że jest oryginalna, odważna i daje radę w trudnych sytuacjach. Do gustu nie przypadło mi jedynie zakończenie, ponieważ główne problemy zostały rozwiązane i trudno byłoby kontynuować przygody Emilii.
Polecam tę powieść młodym osobom, które lubią czytać i chcą być zaskoczone nieprzewidywalnymi wyborami bohaterów.


Maja, klasa V
Szkoła Podstawowa nr 42 w Białymstoku


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © liga czytelnicza , Blogger