piątek, 15 maja 2020

Akademia Pana Kleksa


Krzyś, klasa 5c,  Szkoła Podstawowa nr 23 w Gdyni


Pewnego razu oglądałem film. Był bardzo ciekawy i z tego powodu przeczytałem książkę, która później była moją lekturą w klasie. Autorem jej jest Jan Brzechwa,  mój ulubiony autor książek i wierszy.
Książka jest baśnią.
Wszystko dzieje się w wielkiej Akademii. W „Akademii Pana Kleksa”.
Głównym bohaterami są chłopcy, których imiona zaczynają się na literkę “A”…
Pan Kleks nie jest zwykłym nauczycielem , jest tajemniczy i magiczny. W jego ogrodzie są furtki, z których przedostajemy się do innych bajek.
Nauka u Pana Kleksa jest interesująca,  nie taka jak w zwykłej szkole, ciekawa. Każda lekcja jest zupełnie inna.  Na przykład nauka “kleksografii” polegała na robieniu kleksów z atramentu, a następnie odczytywano różnych historii z powstałych obrazków.

Ta książka mnie bardzo rozbawiła, ale także skłoniła do wielu przemyśleń. Czytałem ją z zainteresowaniem i przyjemnością.
Bohaterowie byli chłopcami w podobnym wieku do mojego. Byli sympatyczni, grzeczni i pełni ciekawości, co będzie każdego dnia. Przygody bohaterów były interesujące i czasem zabawne .
Książka jest nie tylko ciekawa, ale nawet, można powiedzieć ,że bardzo interesująca. Kiedy czytamy, są chwile pełne napięcia, co będzie dalej. Czyta się ją z zaciekawieniem.
Chciałby osobiście pobyć jakiś czas w Akademii Pana Kleksa.

Tę książkę poleciłbym wszystkim, nie tylko dzieciom. Każdy dorosły człowiek też chętnie ją przeczyta. Spodoba się wszystkim tym, co lubią się pośmiać. Spędzicie miło czas, czytając ją dzieciom do snu.
Przeczytajcie “Akademię Pana Kleksa”. Polecam ją wszystkim, nawet tym, co czytać nie chcą lub nie lubią.

Autor: Krzyś, Klasa 5c

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © liga czytelnicza , Blogger