czwartek, 11 czerwca 2020

Trzy kroki od siebie




      „Trzy kroki od siebie” to nie lektura szkolna. Kupiłam tę książkę, ponieważ w ekranizacji występuje mój ulubiony aktor Cole Sprouse, Gra on również w “Riverdale” – innym lubianym przeze mnie serial.
  Tę książkę napisała Rachael Lippincott we współpracy z Mikkim Daughtry i Tobiasem laconis. Cała akcja rozgrywa się głównie w szpitalu, w którym od dziecka przebywa Stelle. Ważnym bohaterem jest również Will, który przebywa w szpitalu od kilku tygodni.
W ekranizacji w głównej roli wystąpiła Haley lu Richardson - jako Stella, siedemnastolatka,  która od dziecka  choruje  na mukowiscydozę. Jej płuca działają na około trzydzieści pięć procent swojej wydajności. Poza mukowiscydozą ma również nerwicę natręctw. Bardzo dba o swoje leczenie i robi wszystko, aby przedłużyć swoje życie. Cole Sprouse wystąpił jako Will, siedemnastoletni chłopak, który również choruje na mukowiscydozę, jednak od paru lat jest zakażony bakterią Bukrholderia Cepacia, dlatego jest podawany nowatorskiej terapii. W przeciwieństwie do Stelli nie dba ani trochę o swoje leczenie. Ma wielki talent do rysunków, jego szczególnym zainteresowaniem jest rysowanie karykatur.
     Między nimi rodzi się wielkie uczucie, jednak przez swoją chorobę nastolatkowie muszą trzymać się około dwóch metrów od siebie, aby nie zarazić się nawzajem swoimi bakteriami.
     Kupiłam tą książkę z przekonananiem, że mi się nie spodoba, jednak byłam w szoku, kiedy ją przeczytałam. Bardzo mnie zaskoczyła, pokazała mi, jak żyją ludzie z mukowiscydozą, jaką mają ciężką drogę do pokonania i jak wygląda ich leczenie.
     “Trzy kroki od siebie” - to właśnie ta książka doprowadziła mnie do łez, ale również do uśmiechu na twarzy. Ta historia pokazuje, że ludzie chorzy również mają poczucie humoru oraz potrafią się bawić, kochać i żyć normalnie. Wam też bardzo polecam tę książkę, moim zdaniem każdy powinien ją przeczytać.

Tytuł: "Trzy kroki od siebie"
Autor:
Gatunek: powieść młodzieżowa
Wydawnictwo: Media Rodzina

Recenzja: Julia P., kl. 6, SP 7 Kłodzko




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © liga czytelnicza , Blogger