niedziela, 31 maja 2020

Niesamowita przygoda w świecie magii

Tytuł: "Harry Potter i kamień filozoficzny"
Autor: Joanne Kathleen Rowling
Recenzja: Dominik J. kl. 7, SP 7 Kłodzko
Gatunek: powieść fantasy, powieść młodzieżowa
Wydawnictwo: Media Rodzina
 


   Niedawno przeczytałem bardzo ciekawą książkę, która mile mnie zaskoczyła i wciągnęła na długie godziny w swój świat. Długo broniłem się przed tym, aby po nią sięgnąć, jednak moja ciekawość i wiele pozytywnych opinii kolegów spowodowały, że się przełamałem i przeczytałem tę książkę od deski do deski. Muszę przyznać, że jest to dosłownie magiczna opowieść o zwykłym, szarym chłopcu, który z dnia na dzień staje się kimś wyjątkowym.

          „Harry Potter i kamień filozoficzny” to pierwsza część siedmiotomowego cyklu autorstwa angielskiej powieściopisarki J.K. Rowling, tłumaczenie Andrzej Polkowski.
          Opowiada ona o początkach przygód młodego czarodzieja Harrego Pottera, którego imię zna cały czarodziejski świat. Chłopca, który jako jedyny zdołał przeżyć spotkanie z okrutnym czarnoksiężnikiem – Lordem Voldemortem. Rodzice Harry’ego zginęli z rąk tego, którego imienia nie wolno wymawiać, dlatego też zdecydowano, by maleńkiego Pottera oddać pod opiekę państwa Dursley’ów, jego jedynych krewnych, a przy okazji największych mugoli jakich świat widział. Przez następnych dziesięć lat Harry traktowany jest przez swą rodzinę jak piąte koło u wozu. Mieszka w komórce pod schodami, jest poniżany i izolowany, tęskni za ciepłem prawdziwego domu i rodzicami, których nie dane mu było poznać. W dniu jedenastych urodzin Harry’ego wszystko się zmienia. Oto nagle dowiaduje się, że jest najprawdziwszym czarodziejem, a z początkiem nowego roku szkolnego zacznie uczęszczać do Hogwartu – najlepszej Szkoły Magii i Czarodziejstwa na świecie, a to dopiero początek historii pełnej niesamowitych przygód i zwrotów akcji.
               W pierwszej chwili książka wydawała mi się  dziecinna i prosta. Jednak sposób, w jaki jest napisana, to znaczy lekko i ciekawie, pozwolił mi przebrnąć przez pierwszy rozdział z nieoczekiwaną przyjemnością. Natomiast kolejne rozdziały tylko wzbudzają coraz to większą chęć poznania dalszych przygód Harrego. Sam bohater od początku daje się lubić, a ponieważ wydaję się być zwykłym chłopcem takim jak wielu, bardzo łatwo można wczuć się w jego rolę. Właśnie to wzbudziło we mnie największe emocje, bo poczułem się, jakbym to ja przeżywał te wspaniałe przygody, a świat magii był na wyciągnięcie ręki. Każda kolejna postać w książce wzbudza różne uczucia, które się zmieniają wraz z tym, jak Harry lepiej poznaję historię świata magii. Nagle okazuje się, że książka cię pochłonęła całkowicie. Nie liczysz stron, ani czasu, który spędzasz na czytaniu. Nagle docierasz do końca książki i musisz wrócić do szarej rzeczywistości. Takie przebudzenie tylko potęguję chęć sięgnięcia po kolejną część cyklu.
              
„Harry Potter i kamień filozoficzny” to niewątpliwie jedna z tych książek, po którą warto sięgnąć, a przynajmniej powinni uczynić to ci, którzy lubią powieści fantastyczne. Z całą pewnością nie jest to jedynie książka dla dzieci, gdyż na jej kartach każdy czytelnik, niezależnie od wieku, znajdzie coś dla siebie. Jej lekturę polecam osobom pragnącym przeżyć niesamowitą i niezapomnianą przygodę. Ta książka to gwarancja dobrej zabawy i przyjemnie spędzonego czasu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © liga czytelnicza , Blogger